7 Porady zdrowotne które każda kobieta powinna wziąć do serca

7 Porady zdrowotne które każda kobieta powinna wziąć do serca

Wiele kobiet wpada w nawyk dbania o zdrowie i potrzeby zdrowotne innych, zanim zaczną dbać o swoje. Ale faktem jest, że w rzeczywistości jesteś w lepszej sytuacji, aby zapewnić opiekę ludziom, którzy są dla Ciebie najważniejsi, kiedy sama uważasz swoją opiekę zdrowotną za najwyższy priorytet. Bez względu na wiek i ogólny stan zdrowia, te 7 wskazówek zdrowotnych może pomóc zwiększyć Twoje szanse na lepszy stan zdrowia przez całe życie.

1.) Przestańcie palić. W ten sposób znacznie zmniejszysz swoje szanse na rozwój chorób płuc i serca.

2.) Bądź na bieżąco z corocznymi kontrolami odnowy biologicznej*. Nawyk ten może zwiększyć szanse na wczesne wykrycie choroby lub przewlekłych schorzeń, co z kolei zwiększa szanse na zrobienie czegoś w sprawie wszelkich pojawiających się problemów zdrowotnych.

3.) Nie oszczędzaj na snu. Oprócz walki z oznakami starzenia się, regularny sen sprzyja czujności psychicznej i pomaga utrzymać poziom stresu pod kontrolą.

4.) Unikaj słońca w godzinach 10:00 i 14:00, gdy musisz być na zewnątrz, noś filtr przeciwsłoneczny o szerokim spektrum i SPF 30 lub wyższym.

5.) Spotykasz się ze swoim lekarzem co roku. Nawet jeśli czujesz się dobrze, regularne kontrole zdrowotne i badania lekarskie mogą zwiększyć Twoje szanse na wczesne wykrycie problemów.

6.) Uczyń aktywność fizyczną* ważną częścią swojego życia. Nawet jeśli masz czas tylko na 20 minut ćwiczeń dziennie, nawyk regularnej aktywności fizycznej przez całe życie jest korzystny dla Twojego zdrowego serca i pomaga Ci utrzymać się na szczycie wagi i poziomu stresu.

7.) Niech dobre odżywianie będzie priorytetem. Unikaj diet zderzeniowych lub nadmiernej skłonności do myślenia na korzyść realistycznej diety, która zawiera mnóstwo owoców i warzyw.

Więcej o odżywianiu

Niezależnie od wieku kobiety, eksperci ds. żywienia zalecają na ogół dietę, która koncentruje się na owocach, warzywach, błonniku i białku. Lekarz może skierować Cię do odpowiednich zasobów – takich jak choosemyplate.gov – aby pomóc Ci dostosować dietę, która najlepiej wspiera zdrowie przez całe życie.

Kobiety w wieku rozrodczym również potrzebują żywności z kwasem foliowym (jak zielone warzywa liściaste, fasola i owoce cytrusowe), aby zapobiec wadom wrodzonym.

Kobietom, które przeszły menopauzę zaleca się zwiększenie spożycia pokarmów zawierających wapń i witaminę D (takich jak owoce morza, owoce, niskotłuszczowa mleczarnia i żółtka jaj) w celu zapobiegania chorobom kości.

Więcej o aktywności fizycznej

W ciągu całego życia zalecany jest reżim aktywności fizycznej, który obejmuje 20-30 minut codziennej aktywności sercowej (np. spacery, bieganie, pływanie, wędrówki lub jazda na rowerze) dla zdrowia serca, kontroli wagi i redukcji stresu. Szczególnie w miarę starzenia się, korzystne może być uzupełnienie rutynowych ćwiczeń o podnoszenie ciężarów lub inne ćwiczenia siłowe, które pomagają zapobiegać utracie gęstości kości i masy mięśniowej.

Dobrą wiadomością o ćwiczeniach jest to, że nigdy nie jest za późno, by zacząć. Nawet jeśli masz już 50 lat i nie masz za dużo historii sprawności fizycznej, wciąż możesz „zacząć od zera” i rozpocząć regularną rutynę ćwiczeń, która pomoże Ci poprawić ogólny stan zdrowia.

http://kobietybeztabu.pl/

Previous Różnice pomiędzy olejem syntetycznym a mineralnym
Next Czym są i jak działają narkotyki?

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Czy usuwanie tatuażu za pomocą lasera jest skuteczne?

Tatuaż od wieków stanowi popularną formę zdobienia ludzkiego ciała, a w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat z techniki tej chętnie korzystają szczególnie reprezentanci młodego pokolenia. Poza walorami estetycznymi, jego wykonanie służy

Life&Style 0 Comments

Sok z kiszonej kapusty

Wyrzucasz sok z kapusty kiszonej po skończeniu kapusty kiszonej? Jeśli tak, to wyrzucasz gęsty odżywczo i prozdrowotny (i pyszny!) płyn, który mógłby być używany na tak wiele różnych sposobów! Zanim

Life&Style 0 Comments

Efekty stosowania kwasu hialuronowego

Kwas hialuronowy (HA – hialuronic acid) jest substancją naturalnie występującą w naszym organizmie – w największej ilości występuje w naszej skórze. Z wiekiem kwas hialuronowy maleje, dlatego jego niedobór można

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź