Płynna witamina C – czy po nią sięgać?

Płynna witamina C – czy po nią sięgać?

Witamina C to składnik, który znajdziemy w wielu różnych suplementach diety zarówno tych z jednym tylko składnikiem jak i takich, które maja w składzie wiele elementów. O tym, że warto dostarczać do organizmu witaminę C wiemy praktycznie od dziecka. Ale dlaczego tak naprawdę powinniśmy to robić i jaką formę witaminy wybrać? O tym właśnie będziemy chcieli nieco więcej powiedzieć w tym wpisie.

Witamina C – zawsze godna uwagi

Witamina C to jedna z najbardziej popularnych witamin, jeśli chodzi o preparaty do suplementacji, na jakie ludzie się decydują. Ma ona doskonały wpływ na nasz organizm, poprawia odporność, skutecznie walczy z wolnymi rodnikami, dlatego wpływa bezpośrednio na zdrowie całego ciała. Jej przyjmowanie jest całkowicie bezpieczne dla organizmu, ponieważ ryzyko przedawkowania praktycznie nie istnieje. Witamina C, jeśli w organizmie będzie jej zbyt dużo, zostanie po prostu z niego usunięta, bez niebezpiecznych dla zdrowia przemian. Ewentualnie przy bardzo dużej ilości przyjętej witaminy C można obawiać się problemów z układem pokarmowym. W zakresie profilaktycznym poleca sie przyjmować do około 100 mg na dobę. Jeśli w grę będą wchodzić dawki terapeutyczne będzie trzeba przyjmować nawet 1000 mg na dobę. Poza dawkami suplementy różnią się także pod kątem formuły podawanego preparatu. Jaką z nich wybrać?

Witamina C w formie tabletek

Od lat suplementy diety z witaminą C proponowane są nam pod wieloma rożnymi postaciami. Najbardziej popularna i najczęściej wybierana forma to nadal tabletki. Taka opcja jest najwygodniejsza dla osób, które chcą witaminę przyjmować i dlatego jest tak bardzo popularna. Można ją bez problemu przyjmować w każdym miejscu, nie trzeba myśleć o przygotowywaniu roztworu. Dodatkowo tabletki z witaminą C muszą być trawione i to sprawia, że witamina z tabletek będzie wolniej wchłaniana. Badacze starają się jednak podkreślić, że akurat ta kwestia jest zaletą a nie wadą tabletek.

Witamina C w formie płynnej – lepiej przyswajalna

Witamina C, która będzie dostępna w płynnej formie przede wszystkim sprawnie wchłania się z przewodu pokarmowego i dzięki temu wzrost kwasu askorbinowego w organizmie jest szybki a potem szybko spada. Po krótkim czasie więc dochodzi do tego, że poziom witaminy C jest na tym samym poziomie co na początku. Witamina nie jest magazynowana w organizmie, dlatego cały czas trzeba dbać o utrzymanie jej poziomu w organizmie jest konieczne. Dlatego witamina C w formie wolno trawionej tabletki może być lepsza, ponieważ przez dłuższy czas będzie utrzymywać wysoki poziom witaminy C, która będzie uwalniana stopniowo. Dlatego jeśli ktoś chce w celach profilaktycznych stosować witaminę C to lepiej będzie przyjmować ją w formie tabletek. Gdy ktoś chce podać jednorazowo dużą dawkę, by zaatakować rozwijająca sie w organizmie infekcję to w takiej sytuacji witamina C w formie płynnej będzie rozwiązaniem, które lepiej się sprawdzi i przyniesie lepsze efekty dla naszego organizmu. Dlatego to na jaką formę witaminy C ostatecznie będziemy się decydować zależne jest od indywidualnej sytuacji osoby, która po suplementację sięga.

 

Previous Psycholog sportowy, psychodietetyk, psycholog rodzinny - jakie specjalizacje psychologów znajdziemy w Łodzi?
Next Unikatowo, ergonomicznie, bezpiecznie – współczesne biuro

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Początek roku to dobry czas na zmiany w życiu. Należy je zacząć jak najszybciej

Podjęcie każdego kolejnego wyzwania powinno być wzbogacone doświadczeniami z przeszłości tak, żeby nie powielać błędów, tylko wyciągać z nich konstruktywne wnioski – podkreśla Konrad Gaca. To ważna wskazówka dla tych, którzy z większym lub mniejszym

Life&Style 0 Comments

Jak przechowywać żywność w lodówce?

Wiele osób wychodzi z pracy dość późno i nie ma czasu na zakupy. Dlatego na ogół większe zakupy robi się raz w tygodniu. Eksperci są zdania, że można  z nowoczesnych

Life&Style 0 Comments

Nie możesz schudnąć? Zobacz, co spowalnia Twój metabolizm

Czasami, pomimo stosowania restrykcyjnej diety odchudzającej i posiadania dużej wiedzy na temat zasad zdrowego odżywiania, waga nie chce spadać. Zwykle przyczyną tego stanu rzeczy jest spowolniony metabolizm. Zobacz, jakie czynniki

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!